SETEMBRE

Quan eres estudiant, setembre representa l'inici de l'any acadèmic, de manera que gener no és més que un mer tràmit. Si no fora pel meu aniversari, gener fins i tot sobraria, com febrer o novembre, altres mesos que caldria considerar eliminar del calendari. Això a l'hemisferi nord, a l'hemisferi sud eixe paper el juga març. Març també era el primer més de l'any per als romans, quan no existien ni gener ni febrer. Vegeu com els romans tenien bon seny.

Però tornant al setembre, pareix que en acabar d'estudiar, perda eixe valor. Tanmateix d'alguna manera setembre sempre representa un canvi de cicle en la meua vida postestudiantil. No sé si eixa paraula existeix però aquí la deixe. Bé que, qui diu setembre, diu un rang de temps que abraça des d'agost fins a octubre, dalt o baix.

Enguany comence setembre en l'atur així que sí o sí tindré un canvi. He decidit prendre-m'ho amb calma, no martiritzar-me diàriament per no tindre treball. Invertisc les hores fent esport, pintant les reixes de casa, netejant el jardí, llegint, escrivint, netejant  casa, fent paperassa burocràtica, estudiant alemany, callant eixa veu interior que em diu que sóc un inútil...

Enguany vull recuperar l'hàbit d'anar a la piscina, això si després ho puc fer compatible amb el futur treball que tindré. També m'agradaria apuntar-me a rus, l'any passant oferien classes en l'escola d'adults de Calp però encara no he vist res. I de moment me n'aniré uns dies de viatge, de nou a Itàlia. Ja hi he estat tres vegades i m'haguera agradat haver anat a Croàcia però era el més econòmic que vaig trobar.  Me n'aniré sol perquè ningú ha volgut acompanyar-me, així que de vegades serà avorrit. Volaré a Torí, l'antiga capital dels Savoia, i me'n tornaré per Bèrgam, a la Llombardia.  Vull apropar-me a Suïssa, a la ciutat de Lugano més que res perquè mai he estat en Suïssa i així podré sumar un nou país, després d'1 any i 8 mesos sense haver eixit de l'estat.

I quan torne ja em posaré a preparar un parell d'opossicions que han eixit.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL