GENT PLOM



Ancón forma l'últim districte de la Lima metropolitana, és una petita rada o badia (com diu el seu nom) que visqué un període daurat a principis del segle XX i fins als anys 60, com a balneari o lloc al qual arribaven les persones més acomodades de la ciutat per estiuejar. D'aquells temps llunyans han quedat moltes cases, fetes de fusta o bé amb atovons, canyes i fang. També té unes cases a l'estil Benidorm, ja dels seus darrers anys com a centre turístic. Però obviant aquests edificis de pèssim gust,a mi m'agrada deambular entre les cases antigues, moltes d'elles abandonades i a punt de caure. Si fora multimilionari, la primera cosa que faria seria apoderar-me del món, comprar-me-les i endur-me-les a Xàbia. Les posaria totes en el primer Montanyar i faria hotelets a l'estil anys 50-60. Ho tinc tot pensat.

M'agrada anar a passejar pel port, veure els pescadors, els peixos que col·loquen en el moll, els carrancs que intenten tornar a la mar, els pelicans que sobrevolen a veure si poden rapinyar alguna cosa.



La darrera vegada que vaig anar, ja tornant se'm va pegar un plom, que es notava que li faltava un regó, més pesat que un collar de melons d'Alger. 

-¿Qué le ha pasado a España en el mundial, pé?
-Bueno, alguien tiene que perder para que otros puedan ganar.
- A su, pero España es la campeona del mundo.
-Era, de viejas glorias no se vive.
-Oye y ahora en España hay un nuevo rey, ¿no?
-Eso parece.
-Entonces, ¿te gusta el nuevo rey? 
-No, no me gusta.
-Ah ya, el otro era más bacán, ¿no?
-Tampoco, no me gustan los reyes en general.
-¿Sabes quién es el presidente del Perú?
-Ollanta, ¿no?
-Pero la que gobierna de verdad es su mujer.
-Algo de eso había oído.
-¿Tu eres racista?
-¿Y tú?
-Los españoles nos lo robaron todo.
-Entonces eres racista.
-Ah no, pé. Yo soy bien cholo. ¿Quién fue el que descubrió América?
-Colón
-Que era español
-No, Colón era genovés
-Pero lo enviaron los españoles, pé.
-No, se vino él solo, se levantó un día y dijo, voy a ver que descubro por ahí.
-Pero Colón nos robó todo el oro.
-No me imagino a Colón levantando un pico.
-¿Por qué los españoles son tan racistas?
-No creo que sean más o menos racistas que en otros países, imbéciles hay en todos lados.
-Yo no soy racista, yo soy cholo. Tu lo tienes todo muy fácil, con tu cabello rubio y tus ojos azules puedas ir donde quieras.
-Creo que necesitas gafas, pé.
-Dame algo, pé.
Tengo lo justo para la combi, pé.
-Pero los españoles son ricos, pé. Dame algo.
-En España hay ricos y pobres como todo el mundo.
-Ya pero dame algo, pé.
-Que tenga un buen día.

A més a més, el tio este no vocalitzava al parlar, em sorprén haver-lo comprés. A més jo anava menjant-me un gelat, per a un dia que sóc impulsiu i se m'estava desfent tot, malgrat estar en hivern. I havia de caminar vigilant el gelat, vigilant els cotxes i vigilant que no em traguera cap ganivet. Sóc un iman de gent estranya i pertorbada.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL