DE ALBANESOS I PERRUQUERES



Tenemos chica nueva en la oficina!, ...però no li diuen Farala i no sé si és divina.
Estic d'un sociable que ni jo m'ho crec, abordant persones desconegudes i entaulant converses amb qualsevol. Tot siga per practicar l'alemany. Així he descobert que el meu nou company de treball, aquell què semblava sospitós d'haver-se'n fugit d'una presó d'alta seguretat, és en realitat albanès. Tot i que una cosa no lleva l'altra.

Encara no coneixia cap albanès, quina il·lusió! A més com que també és de la Mediterrània hem connectat molt bé, encara que ell va vindre en plena època soviètica i ja no ha tornat molt per allà perquè tota la seua família i tots els seus amics i coneguts estan escampats pel món. En Albània ja no coneix a ningú. Diu que fora d'Albània viuen més albanesos que a dins del país. La quantitat de coses que estic aprenent!

Albània és un país de la Mediterrània que està a l'oest de Grècia. No hi ha una religió majoritària, essent aproximadament meitat i meitat de musulmans i cristians. La llengua albanesa és la mateixa que parlaven els il·liris, pobladors de la zona abans de la conquesta romana. És una llengua indoeuropea, és a dir està emparentada de lluny amb el llatí, el grec, l'alemany, el rus...Els números de l'1 al 10 són nje, dy, tre, kater, peshe, shashte, shate, tete, nende i djete. S'assemblen als nostres, no?

Albanesos coneguts internacionalment són la Mare Teresa de Calcuta, el Paixà Alí i el Paixà Muhammad Alí. A aquest últim si que me'l vaig creuar durant la carrera. Recorde que essent governador turc d'Egipte, va proclamar la independència d'aquest país i va dur algunes mesures per modernitzar i desenvolupar econòmicament el país, millorar la sanitat i l'educació i va retallar el poder dels ulemes. Els ulemes en l'islam són aquells que vigilen per la higiene religiosa, que tot estiga contemplat en l'Alcorà. És com la inquisició però sense les bruixes, el foc i tot el parament. Aquestes mesures permeteren l'enlairament d'Egipte i això no agradà a les potències europees, que no tardaren en fer el possible per enderrocar el Muhammad.



Tornant a l'albanès, li diuen Ihbcwjejkdf´ljfk´lkjzjnf, o això és el que vaig entendre jo. En espera d'esbrinar com li diuen realment, l'anomenaré Adil. Pot ser Adil vulga integrar-se en una banda d'albanokosovars que conec, la part albana és infrarepresentada i fa temps que busquem un projecte comú i tal vegada ell tinga alguna bona idea, li ho preguntaré.

També em va dir que anteriorment treballava en una altra fàbrica, cobrava 14 euros l'hora, però va haver d'operar-se el genoll i aprofitant la baixa, l'empresa el va acomiadar (Visca el milacre econòmic alemany!) En realitat situacions com aquesta no són gens estranyes per aquí, però es té una imatge excessivament idealitzada d'Alemaya. És trist dir-ho però el SPD (els socialdemòcrates) començaren a retallar en la crisi alemanya dels darrers anys i la CDU (els demòcrates cristians) els han anat a la saga.



Un dia em va preguntar si coneixia a un tal Antonio Pérez que havia treballat anteriorment amb ell.
...Antonio Pérez, en conec un d'Antonio Pérez, però va viure farà uns 400 anys, era secretari del rei Felip II i va haver de fugir d'Espanya per corrupte, també la va liar parda en Aragó, serà el mateix?
-No ho sé, aquest és d'Almeria. Li ho puc preguntar...

Per acabar amb el comunicat de guerra, he hagut d'anar novament a la perruqueria. No sé que em fa la perruquera que els cabells em creixen molt de pressa. Tots els mesos he de visitar-la, ja semble la seua menstruació. Jo que era de perruqueria trimestral... Com que ja estic fart que em talle dos dits de cabells li he dit: Mira xata, si et dic que me'l talles curt, me'l talles curt, deixa't de romanços que no vaig a pagar-te la reforma del guisador.
Això és el que volia dir-li, però en realitat qui li diu això a una valquíria amb unes tisores a la mà?
Li he dit: me'l podria tallar un poc més curt que l'anterior vegada, bitte? 
Ella  ho ha considerat un moment, m'ha dit que encara feia fred i s'ha posat a la faena. El mes que ve quan torne em posaré més fort.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARAULES MANLLEVADES A L'ÀRAB

A LA VORETA DEL MAR

AQUISGRÀ, LA CAPITAL IMPERIAL